Marjamaat

Marjamaat -hanke

Kiinnostus lähiruokaan ja marjojen ja hedelmien terveellisyys näkyy niiden kysynnässä. Tähän pitää pystyä vastaamaan pitkäjänteisesti ja markkinalähtöisesti. Nykyisen marjan- ja hedelmätuotannon volyymin säilyttäminen ja lisääminen on tärkeää. Yrittäjän on pysyttävä mukana alan kehityksessä, jotta tuotanto on markkinalähtöistä, tehokasta ja kannattavaa.

Etsimme käyttöösi ja välitämme uusinta tietoa yhteistyössä tutkimuksen ja asiantuntijoiden kanssa myös kansainvälisesti. Tuomme esiin hyviä käytäntöjä muilta yrityksiltä. Ylimaakunnallisuus auttaa osallistujia luomaan verkostoja.

Tiedotustilaisuudet
- kasvinsuojelu, viljelytekniikka
- talous, markkinointi, viestintä
- katettu tuotanto
- luonnonmukainen tuotanto
- pellonpiennarinfot
Työpajat
- herukka
- omena
- luomu
- aloittava marja-hedelmäyrittäjä
Tiedotus eri kanavissa
- nettisivut, uutiskirjeet, julkaisut,
sosiaalinen media
Fb -sivut: Marjamaat -hanke
Hankkeen tapahtumat löytyvät sivun alaosasta ja ProAgriasi tapahtumat sivuilta.
 
Hankkeen kesto 1.1.2016 – 30.6.2018
Rahoitus: Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto, Pohjois-Karjalan, Etelä-Savon ja Keski-Suomen ELY-keskukset. Yhteistyökumppanina Luke.

Ota yhteyttä:
Pohjois-Karjala, Päivi Turunen 040 301 2452 paivi.turunen@proagria.fi
Etelä-Savo, Mirja Tiihonen 0400 638 138 mirja.tiihonen@proagria.fi
Keski-Suomi, Marjo Marttinen 0400 648 275 marjo.marttinen@proagria.fi
 
 
Katsele tai tallenna  mansikan ja vadelman tunnelituotanto päivän tallenne:
Linkistä pääsee suoraan  katsomaan(Playback –painike) tai tallentamaan omalle koneelle myöhempää katselua varten (Download –painike).
https://proagria.webex.com/proagria/lsr.php?RCID=f97c209997c8d67b2c0af107d6743f9d
 
Katsele 8.6.2017 pellonpiennarpäivän ruiskutusdemo mönkijällä hinattavalla Carrarospray ruiskulla: Youtube

 

 


Materiaalit

Yhteydenottopyyntö

Jaa

Tapahtumat

  • Joensuu 08.11.2017

    Tuoreherukan tuotanto

    Herukanviljelyn työpaja, jossa keskitytään tuoreherukan tuotantoon ja markkinointiin. Ilmoittautuminen 3.11. 2017 mennessä.

  • Joensuu 12.12.2017

    Marjapensaasta brändiksi

    Onnistuneet tarinat brändin rakentamisesta ja markkinoinnista. Miten erotut massasta? Imoittautuminen 7.12 mennessä.

Artikkelit